مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 دی 1402 ساعت 09:052024-01-10اقتصادي

گزارشی از بی توجهی محض به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد


آن گونه که صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد را مورد بررسی قرار داده ایم این صندوق اهمیتی آن چنانی نزد مسوولان استانی برای افزایش سرمایه و کمک به کشاورزان ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج؛ سال ها پیش وقتی سند توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد را می نوشتند در آن یکی از محورهای چهارگانه توسعه استان را بخش کشاورزی قید کردند یعنی اینکه اقتصاد استان کهگیلویه و بویراحمد قبل از اینکه بر پایه صنعت باشد بر حول محور کشاورزی و دامداری می چرخد.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد مردمی عشایررزاده و عشیره ای هستند که اجداد آنها از راه کشاورزی ارتزاق می کرده و اکنون فرزندان آنها نیز هر چند کمتر از گذشته اما در این زمان نیز زندگی بر پایه کشاورزی و دامداری دارند.

بسیاری از افرادی که در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد زندگی می کنند هنوز هم از راه کشاورزی و دامداری ارتزاق می کنند و به زمین های کشاورزی خود در روستاها وابسته اند.

تا اینجای کار یعنی اینکه هرگز نمی توان مردم استان را از کشاورزی جدا کرد زیرا لقمه نانی که دارند از این راه است.

هر چند کشاورزی و دامداری در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز به مانند گذشته رونق دارد اما به دلیل توپوگرافی استان مشکلات مربوط به آب کشاورزی همچنان این بخش با سختی و مرارت بیش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارشی از بی توجهی محض به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

گزارشی از بی توجهی محض به صندوق حمایت از توسعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد