مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 15:202024-01-20سياسي

بازرگان سیاستمداری دین دار و دین داری باتقوا بود


مرحوم بازرگان معتقد بود دین داری آگاهانه از نظر فردی وقتی که انسان خودش را در راه راست و حرکت به سمت سعادت و معبود و خدا ببیند، سختی و آسودگی، - رنج و آسایش همه در نظر او یکی می شود و این بهترین عامل سلامتی و آرامش و نشاط یک فرد است.

     عصر ایران؛ سید مهدی حسینی دورود- در بیست و نهمین سال گرد درگذشت مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر دولت موقت انقلاب اسلامی که هم به سیاست ورزی اشتهار داشت و هم به دیانت، در این باره که چگونه این دو را در خود جمع کرده بود با حجت الاسلام دکتر محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی گفت و گو کرده ایم که خود نیز به به عنوان یک روحانی سیاست مدار شناخته می شود.

   به نظر حضرتعالی جنس دینداری و سیاست ورزی مهندس بازرگان از چه مقوله ای بود؟ ببینید آقای بازرگان اولا؛ سیاستمداری دیندار و دین داری با تقوا بود.

 ثانیا؛ فعالیت خود را بر دین ورزی و سیاست ورزی آگاهی بخش بنا نهاده بود.

  به همین خاطر مرحوم بازرگان آگاهی را مهمترین عنصر اصلاح دین و دموکراسی می دانست و لذا شما می بینید از یک طرف بر آیه لا اکراه فی الدین و از طرفی بر حدیث الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم تاکید دارد و آن را مبنای آگاهی بخشی برای پیشبرد اصلاح دین و دموکراسی می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازرگان سیاستمداری دین دار و دین داری باتقوا بود

بازرگان سیاستمداری دین دار و دین داری باتقوا بود