مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 16:002023-12-31بين الملل

دادستان واترگیت: حضور ترامپ در رای گیری ها «بی ارزش» کردن قانون اساسی است


دادستان سابق پرونده واترگیت در حمایت از اقدام دو ایالت آمریکا برای حذف ترامپ از انتخابات مقدماتی عنوان کرده است که حضور وی نشانه بی ارزش کردن قانون اساسی آمریکاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیل واین بنکس دادستان سابق پرونده واترگیت در آمریکا، در بحبوحه اقدامات برخی از ایالت های آمریکا جهت حذف نام دونالد ترامپ از برگه های رای گیری در سال 2024، روز شنبه گفت: اجازه دادن به رییس جمهور سابق آمریکا برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری، بی ارزش سازی قانون اساسی ایالات متحده آمریکاست.

ترامپ، نامزد پیشتاز حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 است با این حال با چالش های قانونی بسیاری در زمینه حضور مجددش در انتخابات ریاست جمهوری مواجه شده است که این چالش ها، زمینه ساز حذف نام وی از صندوق رای در چندین ایالت آمریکا است.

به موجب شکایت هایی که از ترامپ صورت گرفته است وی بر اساس بخش 3 اصلاحیه چهاردم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نامزدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور نیست.

اصلاحیه مذکور قانون اساسی، آن گروه از مقاماتی را که به قانون اساسی این کشور سوگند یاد کرده اما در جریان شورش های اتفاق افتاده در آن دست داشته اند، را از حضور دوباره در قدرت منع می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان واترگیت: حضور ترامپ در رای گیری ها «بی ارزش» کردن قانون اساسی است

دادستان واترگیت: حضور ترامپ در رای گیری ها «بی ارزش» کردن قانون اساسی است