مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 07:402024-01-17پزشكي

یارانه ویژه برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول


مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تشریح جزییات اجرای طرح امنیت غذایی و هدف گذاری کاهش آمار سوء تغذیه طی پنج سال، گفت: «اختلال رشد» مهم ترین معیار ورود به این طرح است و در صورتی که کودک جزو 5 دهک اول باشد ماهانه یک میلیون تومان و برای دهک درآمدی .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر احمد اسمعیل زاده در گفت وگو با ایسنا، درباره جزییات اجرای طرح امنیت غذایی، گفت: این برنامه از مهرماه سال جاری با همکاری وزارت رفاه آغاز شده است.

روند به این صورت است که کودکان 6 ماه تا 5 سالی که به مراکز بهداشتی _ درمانی سراسر کشور مراجعه می کنند توسط بهورزان، مراقبین و کارشناسان تغذیه ارزیابی می شوند و اگر حائز شرایط باشند، کد ملی آنها توسط ما به وزارت رفاه ارائه می شود تا مورد حمایت قرار گیرند.

معیار حمایت از کودکان در طرح امنیت غذایی چیست؟ وی با اشاره به اینکه اختلال رشد مهم ترین مبنا و معیار ورود افراد به این طرح است، تصریح کرد: در واقع اگر کودکی در این بازه سنی بر اساس معیارهای ما دچار اختلال رشد تشخیص داده شود باید مورد حمایت این طرح قرار گیرد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت افزود: اختلال رشد یعنی اینکه کودک بر اساس منحنی های سنی و جنسی، وزن گیری خوبی نسبت به قد و یا سن خود ندارد و یا قدش نسبت به سنش کوتاه تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه ویژه برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول

یارانه ویژه برای کودکان دارای اختلال رشد 5 دهک اول