مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 11:102024-01-06اقتصادي

19 میلیون نفر ساکن بافت های فرسوده شهری هستند


با احتساب بهره برداری از 770 واحد نوسازی مسکن در زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز بیش از 55 هزار واحد نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری به بهره برداری می رسد.

- ایسنا/زنجان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با احتساب بهره برداری از 770 واحد نوسازی مسکن در زنجان از ابتدای دولت سیزدهم تا به امروز بیش از 55 هزار واحد نوسازی مسکن در بافت های فرسوده شهری به بهره برداری می رسد.

محمد آیینی امروز (شنبه 16 دی ماه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر 74 هزار هکتار بافت فرسوده، 59 هزار سکونت گاه غیررسمی و حاشیه ای و 32 هزار بافت فرسوده تاریخی در کشور وجود دارد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه در شهر تهران نیز 4500 هکتار واجد شرایط نوسازی است، افزود: در مجموع 19 میلیون نفر ساکن بافت های فرسوده شهری هستند که معادل 30 درصد جمعیت شهری کشور را شامل می شود.

آیینی با متذکر شدن حجم بالای بناهای فرسوده، اضافه کرد: دولت با تدوین بسته های تشویقی اعم از اداری، مالی، شهرسازی توانسته است بر این طرح شتاب دهد و موانع کار را از دوش مردم بردارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: همزمان با سفر هیات دولت به استان زنجان طرح کلید به کلید با واگذاری 4 واحد مسکونی به 4 خانوار ساکن در محله سکونت گاه غیررسمی پرخطر کوی فلسطین زنجان، اجرایی و آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 میلیون نفر ساکن بافت های فرسوده شهری هستند

19 میلیون نفر ساکن بافت های فرسوده شهری هستند