مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 15:102023-12-26سياسي

طحان نظیف: «عدم احراز صلاحیت» چندین بار در قانون انتخابات آمده است


سخنگوی شورای نگهبان بر لزوم مطالعه قانون انتخابات از سوی همگان تاکید کرد.

- طحان نظیف: عدم احراز صلاحیت چندین بار در قانون انتخابات آمده است سخنگوی شورای نگهبان بر لزوم مطالعه قانون انتخابات از سوی همگان تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان ظهر سه شنبه 5 دی 1402 در جلسه ی پرسش و پاسخ دانشجویی که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان (مستقل) دانشگاه تربیت مدرس در سالن شهید مطهری این دانشگاه برگزار شد، با تاکید بر اینکه یکی از مهم ترین حقوقی که برای ملت ایران تدوین شده حق تعیین سرنوشت است و طبعیتاً یکی از مهم ترین مصادیق در تعیین این حق سرنوشت شرکت در انتخابات است ، اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره کشور بر اساس اتکا به آرای عمومی صورت می گیرد و برگزاری انتخابات از مصادیق این مشارکت است.

وی گفت: انتخابات پدیده ای نیست که مختص کشور ما باشد بلکه همه نظام های سیاسی مردم سالار انتخابات برگزار می کنند و هر انتخاباتی ارکان خاص خود را دارد اما وقتی از مفهومی نظیر مردم سالاری دینی سخن می گوییم انتخابات مان وجوه متمایزی پیدا می کند.

یکی از این وجوه تمایز وجود مفهومی به نام حق الناس در انتخابات است که از سوی رهبری و با نگاه بلند ایشان وارد حوزه ادبیات سیاسی کشور شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طحان نظیف: «عدم احراز صلاحیت» چندین بار در قانون انتخابات آمده است

طحان نظیف: «عدم احراز صلاحیت» چندین بار در قانون انتخابات آمده است