مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 08:102024-01-05سياسي

بررسی حقوقی ترور «حاج قاسم» در ادبیات حقوق بین الملل


در طول تاریخ جنایت های بسیاری توسط دولت آمریکا در اقصی نقاط جهان رخ داده که ماحصل آن کشتار انسان های بی گناه و حتی ترور شخصیت های برجسته علمی، - سیاسی، اجتماعی و هنری بوده است.

استفاده از بمب های اتمی در هیروشیما و ناکازاکی، حمایت مستقیم از رژیم غاصب صهیونیستی و قتل عام فلسطینیان و دیگر جنایت ها گوشه ای کوچک از رفتارهای ددمنشأنه آمریکایی ها بوده که در برگه های تاریخ ثبت شده است.

دشمنی آشکار با انقلاب شکوهمند اسلامی و طراحی فتنه های مختلف بر علیه ملت ایران نیز از دیگر رفتارهای مستکبرانه دولت های آمریکا بوده که همچنان ادامه دارد.

اقدام آمریکا در ترور شهید سردار قاسم سلیمانی اوج جنایت بر علیه مردم ایران بود که به تأیید حقوقدانان برجسته دنیا و شخصیت های بین المللی به هیچ وجه مشروعیت نداشته و نقض معاهدات بین المللی محسوب می شود.

در همین راستا خبرگزاری ایسنا با مهدی یادگاری کارشناس حقوق و روابط بین الملل گفت وگو کرده تا این اقدام تروریستی را از منظر قانون بررسی کند.

ایسنا: نگاه دیوان بین المللی به ترور سردار سلیمانی چیست؟ اقدام صورت گرفته را می توان مشمول عناصر جرم تجاوز مندرج در اساسنامه دیوان بین المللی کیفری و همچنین طبق بند یک ماده 7 اساسنامه رُم، از مصادیق جنایت علیه بشریت به دلیل اقدام مسلحانه علیه جمعیتی در حال انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی حقوقی ترور «حاج قاسم» در ادبیات حقوق بین الملل

بررسی حقوقی ترور «حاج قاسم» در ادبیات حقوق بین الملل