مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 18:502024-01-01سياسي

استقبال کرزی از قطعنامه شورای امنیت درباره «تعامل با طالبان»


رییس جمهور پیشین افغانستان از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره نحوه تعامل جامعه جهانی با طالبان استقبال کرد.

- استقبال کرزی از قطعنامه شورای امنیت درباره تعامل با طالبان رییس جمهور پیشین افغانستان از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره نحوه تعامل جامعه جهانی با طالبان استقبال کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان از قطعنامهٔ 2721 شورای امنیت سازمان ملل متحد که بیانگر احترام به حاکمیت، استقلال، تمامیت ارضی و وحدت ملی افغانستان و نشان دهنده همسویی مجامع جهانی برای یک افغانستان آرام، باثبات و مترقی است ، استقبال کرد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه با ارائه پیش نویس ژاپن و امارات، قطعنامه چگونگی تعامل با حاکمیت موقت افغانستان را با 13 رأی از 15 رأی به تصویب رساند.

بر اساس اعلام معاون دیدبان حقوق بشر، یکی از اهداف این قطعنامه ادغام مجدد کامل افغانستان در جامعه جهانی است، مشروط بر اینکه طالبان به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی عمل کند.

در بیانیه دفتر رییس جمهور پیشین افغانستان آمده است: حامد کرزی همان گونه که در این قطعنامه و گزارش ارزیابی مستقل دبیرکل سازمان ملل متحد ذکر گردیده است، تفاهم ملی و تمثیل اراده مردم را راه برقراری صلح و ثبات دائمی در کشور می داند و همچنان تعلیم فرزندان کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کرزی از قطعنامه شورای امنیت درباره «تعامل با طالبان»

استقبال کرزی از قطعنامه شورای امنیت درباره «تعامل با طالبان»