مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 10:002024-01-09بين الملل

جنگنده های آمریکایی برای هشدار به صرب های جدایی طلب، بر فراز بوسنی پرواز می کنند


سفارت آمریکا در سارایوو اعلام کرد، دو فروند جنگنده اف-16 قرار است در اقدامی تاکیدی درباره «حمایت آمریکا از یکپارچگی قلمرو»، علیه فعالیت های جدایی طلبانه از سوی صرب های ساکن بوسنی، - سفارت آمریکا در سارایوو اعلام کرد، دو فروند جنگنده اف-16 قرار است در اقدامی تاکیدی درباره حمایت آمریکا از یکپارچگی قلمرو ، علیه فعالیت های جدایی طلبانه از سوی صرب های ساکن بوسنی، بر فراز این کشور پرواز کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سفارتخانه مذکور در بیانیه ای اعلام کرد، این پرواز قرار است بخشی از آموزش هوا به زمین دو جانبه بین آمریکا و بوسنی با حضور نیروهای مسلح ملی بوسنیایی در مناطقی از شمال این کشور حوزه بالکان انجام شود.

بیانیه سفارت به تحریک مجدد اقدامات جدایی طلبانه توسط میلوراد دودیک، رهبر ملی گرا و طرفدار روسیه در منطقه صرب نشین بوسنی اشاره کرده که مدت هاست خواستار جدایی و پیوستن به همسایه متحد خود، صربستان شده بود.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: این رزمایش دو جانبه نمونه ای از همکاری نظامی پیشرفته بین آمریکا و بوسنی است که به صلح و امنیت در کشورهای غرب بالکان منجر می شود و نشان دهنده تعهد آمریکا به تضمین یکپارچگی قلمروی بوسنی هرزگوین در مواجهه با فعالیت های جدایی طلبانه و مخالف با پیمان صلح 1990 دیتون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگنده های آمریکایی برای هشدار به صرب های جدایی طلب، بر فراز بوسنی پرواز می کنند

جنگنده های آمریکایی برای هشدار به صرب های جدایی طلب، بر فراز بوسنی پرواز می کنند