مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:252023-12-26پزشكي

خیرین به تجهیز مراکز دیالیز البرز کمک کنند


مسئول امور بیماری های و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اهمیت توجه به فشار و قند خون برای پیشگیری از بیماری های کلیوی، - ایسنا/البرز مسئول امور بیماری های و مراکز تشخیصی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی البرز با اشاره به اهمیت توجه به فشار و قند خون برای پیشگیری از بیماری های کلیوی، گفت: اگر روی پیشگیری متمرکز شویم، می توانیم ابتلا به بیماری های کلیوی را به حداقل برسانیم.

دکتر کوروش سلیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: رایج ترین نوع دیالیز، دیالیز خونی است که فرد بیمار باید در ماه حداقل 13 بار به مراکز دیالیز مراجعه کرده و هر بار چند ساعت زیر دستگاه دیالیز باشد تا مواد زائد از خون او تصفیه شود.

علاوه بر این دیالیز بسیار هزینه بر و طاقت فرساست و تجهیزات خاص نیاز دارد و برای بیمار چون رایگان است از هزینه دولتی برای آن صرف می شود.

بنابراین کمک رسانه ای زیادی برای آگاه سازی افکار عمومی نیاز دارد تا مردم درباره پیشگیری از بیماری های کلیوی آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر روی پیشگیری متمرکز شویم، می توانیم ابتلا به بیماری های کلیوی را به حداقل برسانیم، ما بیمارانی داریم که با وجود ابتلا به فشار خون و قند بسیار بالا اصلا متوجه بیماری خود نبوده و زمانی مراجعه می کنند که در نتیجه این بیماری ها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیرین به تجهیز مراکز دیالیز البرز کمک کنند

خیرین به تجهیز مراکز دیالیز البرز کمک کنند