مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 11:152024-01-20دانش

اجرای طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه ها به کجا رسید؟


آمایش آموزش عالی نقش مهمی در پیشرفت کشور دارد، این موضوع نیز مانند سایر فعالیت های توسعه ای نیاز به تحلیل هایی دارد که درباره این موضوع با برخی از مسؤولان به گفت وگو پرداخته ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طرح آمایش آموزش عالی چند سالی است که از طرف وزارت علوم مطرح شده، این طرح مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد اما هنوز آنطور که باید اجرایی نشده است.

سند آمایش آموزش عالی به عنوان چراغ راه آموزش عالی به خصوص برای نظم دهی به فعالیت های دانشگاه های کشور به شمار می رود، با نگاهی آماری به وضعیت دانشگاه ها و رشد بی رویه آنها به ویژه از سال 80 به بعد می توان درک بهتری از اهمیت چرایی و ضرورت تدوین این سند داشت.

سند آمایش آموزش عالی در 9 بند با درنظر گرفتن شرایط دانشگاه ها، مواردی را برای اعمال تغییرات گسترده در این زمینه تعیین کرده است.

در دولت سیزدهم ابلاغیه ای به دانشگاه های کشور صورت گرفت تا براساس آن دانشگاه های معین به همراه استانداری ها اقدام به تدوین مأموریت های اصلی کنند، کارویژه ای که می تواند نقش مهمی در اجرایی کردن بند مأموریت گرایی دانشگاه ها داشته باشد.

پرداختن به آمایش آموزش عالی در وزارت علوم با توجه به برنامه پنجم توسعه از سال 1388 آغاز شد و قرار بود تا سال 1404 تکمیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه ها به کجا رسید؟

اجرای طرح آمایش آموزش عالی در دانشگاه ها به کجا رسید؟