مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 17:102024-01-02پزشكي

دانشجویان شب های امتحان چه چیزی بخورند؟ 


عوامل زیادی برای موفقیت دانشجو در ایام امتحانات اثرگذار هستند؛ از مهمترین آن ها می توان به تغذیه درست و مناسب در این ایام اشاره کرد، موضوعی که بسیاری از دانشجویان به آن توجه نمی کنند.

- ایسنا/گلستان عوامل زیادی برای موفقیت دانشجو در ایام امتحانات اثرگذار هستند؛ از مهمترین آن ها می توان به تغذیه درست و مناسب در این ایام اشاره کرد، موضوعی که بسیاری از دانشجویان به آن توجه نمی کنند.

دکتر آرازمحمد قرنجیک نژاد مشاور تغذیه و رژیم های درمانی در گفت وگو با ایسنا نظم خواب را در ایام امتحانات از مهم ترین مسائل برشمرد و افزود: برهم خوردن نظم خواب در این ایام نظم سیستم گوارشی را نیز برهم می زند.

وی با تاکید بر اینکه میان وعده ها نقش اثرگذاری در یادگیری بهتر مطالب در ایام امتحانات دارند، اظهار کرد: بهتر است در این زمان از وعده های اصلی سنگین پرهیز کرد و از میان وعده های متعددی مانند میوه و آجیل استفاده کرد.

وی ورزش و نرمش صبحگاهی را از عوامل بهبود در کار سیستم گوارشی دانست، ادامه داد: بهتر است قبل از وعده صبحانه 5 الی 15 دقیقه وقت خود را به ورزش کردن و حرکات کششی اختصاص داد.

مشاور تغذیه با اشاره به اینکه با کاهش آب بدن کارایی مغز کاهش پیدا می کند، خاطرنشان کرد: مصرف 6 تا 8 لیوان آب مخصوصا آب جوشیده ولرم در روز از ضرورت های لازم در زندگی روز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان شب های امتحان چه چیزی بخورند؟ 

دانشجویان شب های امتحان چه چیزی بخورند؟