مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 09:052024-01-09اقتصادي

توسعه آبزی پروری زنجان در گرو تخصیص آب جدید


مدیر شیلات و آبزی پروری سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به دلیل ممنوعیت تخصیص آب به بخش کشاورزی در استان زنجان از سال 1397 از سوی شرکت آب منطقه ای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، امروزه صنعت آبزی پروری به دلیل نیاز روز افزون به پروتیین از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از یک سو هم موضوع آبزی پروری از مباحث مهم مطرح شده در بحث امنیت غذای به حساب می آید.

 اما آنچه که مهم است با توجه به بحران کم آبی که کشورمان با آن دست و پنجه نرم می کند، آینده تولید این ماده غذایی مستلزم استفاده از آب با حداکثر صرفه جویی است که در این راستا باید تمهیدات ویژه ای از سوی متولیان امر اندیشیده شود.

کارشناسان بخش شیلات در کنار چالش کمبود آب، تغییرات اقلیمی و کمبود بارش ها را از مهمترین چالش های کشورمان در حوزه آبزی پروری اعلام کرده اند که به موجب آن تولید در حوزه آبزی پروری را با چالش بیشتری مواجه کرده است.

در برخی از مناطق کشورمان به ویژه در بخش های شمال و جنوب، مردم به پرورش انواع آبزی مشغول هستند و از این طریق کسب درآمد می کنند این در حالی است که در برخی از مناطق کشورمان به دلیل کمبود آب پرورش دهندگان چاره ای جز پرورش ماهی در استخر را ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه آبزی پروری زنجان در گرو تخصیص آب جدید

توسعه آبزی پروری زنجان در گرو تخصیص آب جدید