مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 12:002023-12-24اجتماعي

قاچاق طنازان کویر ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس


رییس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد قاچاق هوبره یکی از گونه های در معرض خطر انقراض این شهرستان است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس مقصد قاچاق هوبره یکی از گونه های در معرض خطر انقراض این شهرستان است.

اباذر حسین نژاد در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه هوبره جزء گونه های در معرض خطر انقراض است، افزود: هوبره نماد تنوع زیستی شهرستان مه ولات و به طناز کویر معروف است.

وی با اشاره به اینکه ایران زیستگاه هوبره و همچنین زیستگاه گونه های مهاجر آن است، اظهار کرد: استان های اصفهان، کرمان و خراسان رضوی بیشترین تعداد هوبره را دارند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مه ولات عنوان کرد: منطقه شکار ممنوع نوبهار شهرستان مه ولات به وسعت 170 هزار هکتار یکی از مهمترین زیستگاه های هوبره در خراسان رضوی است.

نقش هوبره در تعادل جمعیت حشرات وی با بیان اینکه هوبره پرنده ای بیابان زی و دشت زی از تیره دورنا سانان است، بیان کرد: این پرنده ضمن اینکه برای زندگی در زیستگاه های خشک تکامل یافته است، با تغذیه از حشرات به تعادل جمعیت آنان در طبیعت کمک می کند به طوری که با خوردن بذر گیاهان و دفع آنها در سایر مناطق به نوعی نقش واسطه ای در انتشار این گیاهان در مناطق دیگر را دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاچاق طنازان کویر ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس

قاچاق طنازان کویر ایران به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس