مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 09:202024-01-11پزشكي

یک نانوذره معدنی گزینه احتمالی به جای آنتی بیوتیک ها معرفی شد


به تازگی جزییاتی از تولید و مشخصه یابی نانوذرات پلی فسفات کلسیم تقویت شده با نقره منتشر شده است و این نانوذرات به دلیل اثرات ضدباکتریایی و در عین حال ایمن بودن می تواند به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها معرفی شود.

- به تازگی جزییاتی از تولید و مشخصه یابی نانوذرات پلی فسفات کلسیم تقویت شده با نقره منتشر شده است و این نانوذرات به دلیل اثرات ضدباکتریایی و در عین حال ایمن بودن می تواند به عنوان جایگزینی برای آنتی بیوتیک ها معرفی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، محققان با تکامل مداوم و پیشرفت در زمینه علوم زیست پزشکی، به طور مداوم به دنبال راه حل های نوآورانه و مؤثر برای مقابله با چالش های مختلف حوزه بهداشت هستند.

یکی از این نوآوری های امیدوارکننده، استفاده از نانوذرات، به ویژه نانوذرات پلی فسفات کلسیم تقویت شده با نقره (Ag-CaPp) برای کاربردهای زیست پزشکی است.

محققان در مقاله ای که به تازگی منتشر شده، جزییاتی درباره تهیه نانوذرات پلی فسفات کلسیم تقویت شده با نانوذرات نقره منتشر کردند.

محققان با تمرکز بر خصوصیات فیزیکوشیمیایی این نانوذرات، توصیف کاملی از نانوذرات آماده شده ارائه دادند و یکی از نکات جالب توجه که در این مقاله که به آن اشاره شده این است که با افزایش درصد نقره، در اندازه ذرات و پایداری حرارتی نانوذرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک نانوذره معدنی گزینه احتمالی به جای آنتی بیوتیک ها معرفی شد

یک نانوذره معدنی گزینه احتمالی به جای آنتی بیوتیک ها معرفی شد