مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 15:002024-01-16اقتصادي

توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری درباره نرخ بلیت هواپیما


سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در مورد نرخ بلیت هواپیما توضیحاتی ارائه کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، جعفر یازرلو گفت: در تیرماه 1400 و با اعمال محدودیت 60درصدی صندلی پروازها در زمان شیوع بیماری کرونا، نرخ بلیت نسبت به نرخنامه 1399، 40درصد افزایش یافت.

  وی افزود: متعاقبا در آذرماه 1400 و با رفع محدودیت فاصله گذاری اجتماعی در پروازها، شورای عالی هواپیمایی کشوری شرکت های هواپیمایی را  به کاهش نرخ ها به میزان 15 درصد موظف کرد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: در دیماه 1400 همزمان با اجرایی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده در صنعت حمل ونقل هوایی نرخ بلیت در مسیرهای داخلی 4درصد افزایش یافت.

یازرلو تصریح کرد: پس از گذشت قریب به دو سال از تصویب افزایش 30درصدی نرخ ها توسط شورای عالی هواپیمایی کشوری در تاریخ 23/2/1402 براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار نرخ تمامی مسیرهای داخلی براساس جدول بهای کامل بلیت هواپیما در هر یک از مسیرهای داخلی به میزان 29 درصد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: براساس آخرین اقدامات به عمل آمده از سوی شرکت های هواپیمایی و طرح دعوا در دیوان، دیوان عدالت اداری، به ابطال مصوبه ستاد تنظیم بازار اقدام کرد که براساس آن مقرر شده است حمل و نقل بار و مسافر هوایی مشمول قیمت گذاری بوده و افزایش قیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری درباره نرخ بلیت هواپیما

توضیحات سازمان هواپیمایی کشوری درباره نرخ بلیت هواپیما