مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 15:402024-01-16پزشكي

تأثیر نور آبی بر خواب به چالش کشیده شد


آیا نور آبی واقعا همانطور که مطالعات نشان داده اند بر خواب ما تأثیر می گذارد؟ محققان دانشگاه بازل و دانشگاه فنی مونیخ(TUM) مفروضات قبلی در مورد تأثیر رنگ روشن بر خواب را به چالش کشیده اند.

- آیا نور آبی واقعا همانطور که مطالعات نشان داده اند بر خواب ما تأثیر می گذارد؟ محققان دانشگاه بازل و دانشگاه فنی مونیخ(TUM) مفروضات قبلی در مورد تأثیر رنگ روشن بر خواب را به چالش کشیده اند.

یافته های آن ها نشان می دهد که رنگ نور ممکن است به طور قابل توجهی بر ساعت درونی بدن و کیفیت خواب انسان تأثیر نداشته باشد و این در تضاد با تحقیقات قبلی انجام شده روی موش ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بینایی فرآیند پیچیده ای است که در آن گیرنده های نور شبکیه یعنی گیرنده های مخروطی و میله ای نور را به تکانه های الکتریکی تبدیل می کنند تا مغز به عنوان یک تصویر آنها را پردازش کند.

به نقل از اس اف، در حالی که گیرنده های مخروطی دید واضح و رنگی را در حضور نور کافی تسهیل می کنند، گیرنده های میله ای به دیدن سایه های خاکستری در نور کم کمک می کنند.

علاوه بر این، سلول های گانگلیونی تخصصی در شبکیه، که به شدت به نور با طول موج کوتاه در حدود 490 نانومتر که تحت عنوان نور آبی درک می شود، واکنش نشان می دهند در تنظیم ریتم خواب و بیداری ما بسیار اهمیت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر نور آبی بر خواب به چالش کشیده شد

تأثیر نور آبی بر خواب به چالش کشیده شد