مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 09:002024-01-07فرهنگي

این نمایشگاه را «باور» کنید


این روزها گالری اکنون، میزبان مجسمه هایی است که با هدف به چالش کشاندن ذهن انسان ها آفریده شده اند و خالق آن ها تلاش کرده تا دریافت های خود را در قالب مجسمه، - شکل داده و باورهای خود را منعکس کند.

احسان حاجی آقا معمار، هنرمند مجسمه ساز و خالق آثاری است که در نمایشگاه باور ارائه شده است.

او در گفت وگو با ایسنا ابتدا به زمان خلق آثار خود اشاره کرد و توضیح داد: من در مدت حدود 10 ماه توانستم این آثار را با استفاده از قلم سه بعدی و شیشه خلق کنم.

او با اشاره به اینکه آثار ارائه شده در نمایشگاه باور دارای ابعاد 50 و 60 سانتی متر هستند و نمایشگاهِ او به نوعی تداوم نمایشگاه سال گذشته اش است که کوچ نام داشت، افزود: ذهنیات من به طورکلی درگیر فلسفه، روحیات و باورهای شرقی است و به همین دلیل است که بیشتر آثاری که خلق می کنم نیز متأثر از ادبیات ایران و تفکر فلسفه های شرق است.

این هنرمند مجسمه ساز اصفهانی اضافه کرد: به عنوان مثال، یکی از آثار ارائه شده در این نمایشگاه، برگرفته از تفکر یین و یانگ در چین است، اما بخش مهمی از این آثار گویای ادبیات ایران هستند، مانند اثری که همه تن چشم شدم، خیره به دنبال تو گشتم نام نهاده ام و یا اثری که مرغ ما یک پا دارد نام دارد که درواقع عنوانی است که به عنوان یکی از ضرب المثل های ایرانی کاربرد دارد؛ سایر آثار نیز در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این نمایشگاه را «باور» کنید

این نمایشگاه را «باور» کنید