مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 11:052024-01-03فرهنگي

رنج نامه یک مادر به روایت رسول ملاقلی پور


فیلم سینمایی میم مثل مادر رنج نامه یک مادر است، - رسول ملاقلی پور می گفت: فیلم سینمایی "میم مثل مادر" رنج نامه یک مادر است، ایسنا، همزمان با روز مادر و روز زن مروری دارد بر یکی از مهم ترین فیلم های که درباره مادر در سینمای ایران ساخته شده است، فیلم سینمایی میم مثل مادر به تهیه کنندگی منوچهر محمدی در سال 85 درست 17 سال قبل به نمایش در آمد و این هنرمند فقید همان سال در نشست خبری ایسنا حاضر شد و حالا ما مروری داریم بر بخشی از این نشست.

میم مثل مادر براساس فیلم نامه ای از ملاقلی پور جلوی دوربین رفت و در خلاصه داستان آن امده است: پزشکان دلیل وضعیت سعید ( علی شادمان) فرزند سپیده (که نقش آن را گلشیفته فراهانی ایفا می کند،) را ناشی از استشمام گازهای شیمیایی در زمان جنگ توسط سپیده می دانند.

سهیل پدر سعید که نقش آن را حسین یاری ایفا می کند اصرار دارد تا فرزند را به یک آسایشگاه تحویل دهند اما سپیده مخالفت می کند.

رسول ملاقلی پور درباره ی شخصیت زن و مادر در فیلمش گفته بود: قبل از میم مثل مادر نیز برخی شخصیتها و داستانهای فیلم هایم درباره ی زنان بوده همچون نجات یافتگان و هیوا که هر دو این فیلمها نیز با موضوع جنگ ساخته شده بودند، اما اینکه به شدت درگیر موضوع بشوم و شخصیت اصلی فیلم یک زن باشد، در مجموعه کارهایم نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رنج نامه یک مادر به روایت رسول ملاقلی پور

رنج نامه یک مادر به روایت رسول ملاقلی پور