مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 12:102024-01-08پزشكي

افزایش ذخایر خونی کشور به 8 روز / رتبه برتر ایران در سلامت خون های اهدایی


مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در سال گذشته هم در سلامت خون، رتبه برتر آسیا را کسب کردیم؛ در عین حال گفت: 100 درصد نیازهای خونی و فرآورده های خونی کشور تأمین شده و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده ایم.

- مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه در سال گذشته هم در سلامت خون، رتبه برتر آسیا را کسب کردیم؛ در عین حال گفت: 100 درصد نیازهای خونی و فرآورده های خونی کشور تأمین شده و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده ایم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مصطفی جمالی مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران در دیدار با استاندار خراسان جنوبی، اظهار کرد: با راه اندازی آزمایش غربالگری مولکولی قادر هستیم عوامل ویروسی همچون HIV را در کمتر از سه یا چهار روز تشخیص دهیم.

وی تصریح کرد: 100 درصد نیازهای خونی و فرآورده های خونی کشور تأمین شده و هیچ کمبودی نداریم و ذخایر خون کشور را از میانگین چهار روز به هشت روز رسانده ایم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه سازمان انتقال خون سالانه 2 میلیون و 700 هزار نفر مراجعه کننده دارد، اضافه کرد: سال گذشته از جمع مراجعه کنندگان، 2 میلیون و 220 هزار نفر خون اهدا کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ذخایر خونی کشور به 8 روز / رتبه برتر ایران در سلامت خون های اهدایی

افزایش ذخایر خونی کشور به 8 روز / رتبه برتر ایران در سلامت خون های اهدایی