مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:202024-01-15اقتصادي

باغات شهرستان داراب شناسنامه دار خواهند شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: بیش از 47 هزار هکتار از اراضس شهرستان به کشت باغی اختصاص یافته که شناسنامه دار کردن این باغ ها در اولویت قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از داراب، حبیب اله فتحی افزود:  شناسنامه دار کردن باغات با کمک کارشناسان اتاق اصناف و با هدایت و راهنمایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان انجام می شود.

فتحی گفت: در این شهرستان 450 واحد باغی در سطح 1400 هکتار از ابتدای سال جاری تاکنون شناسنامه دار شده است.

وی تصریح کرد: هدف از این امر مهم مدیریت بهتر باغات از ابتدای دوره رشدی تا برداشت محصول، تولید محصول سالم و در نهایت قابلیت رصد محصول ارائه شده در بازار  خواهد بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی فارس افزود: در بازدید از باغات اطلاعات کاملی از باغدار، نوع درختان کاشته شده، سال احداث، میزان و زمان سمپاشی و کودپاشی، همچنین سم مصرفی دریافت و در نهایت یک QRCode برای هر باغ صادر می شود.

وی بیان کرد: پس از صدور شناسنامه یک پروانه فعالیت صادر می شود که مانند جواز کسب برای دریافت تسهیلات به جای تضامین بانکی اعتبار دارد.

فتحی با اشاره به اینکه کد و شناسنامه دار کردن باغات برای صادرات لازم است، عنوان کرد: شناسنامه دار کردن باغات همچون هویت و کارت شناسایی برای باغداران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغات شهرستان داراب شناسنامه دار خواهند شد

باغات شهرستان داراب شناسنامه دار خواهند شد