مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 21:002023-12-25بين الملل

ساقط شدن 49 پهپاد و 4 هواپیمای نظامی اوکراین


ششصد و پنجاه و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رییس جمهور این کشور می گذرد؛ تهاجمی که رویداد های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

-   ساقط شدن 49 پهپاد و 4 هواپیمای نظامی اوکراین وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که سامانه های پدافند هوایی این کشور چهار هواپیمای نظامی و 49 پهپاد ارتش اوکراین را طی 24 ساعت گذشته سرنگون کرده است.

 در بیانیه این وزارتخانه آمده است: پدافند هوایی روسیه سه هواپیمای جنگنده سوخو27 (Su-27) و یک بمب افکن تاکتیکی سوخو24 (Su-24) را در مناطق زاپوریژیا و دنیپروپتروفسک در جنوب شرقی اوکراین سرنگون کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود افزود: ارتش روسیه در 24 ساعت گذشته، سه فروند موشک هارم (HARM)، سه موشک هیمارس (HIMARS) و یک موشک ضد کشتی نپتون (Neptun) را رهگیری و همچنین چهار فروند هواپیمای نظامی اوکراینی و 49 هواپیمای بدون سرنشین ارتش کی یف را سرنگون کرده است.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه خبر داد که نیروهای این کشور بیش از 10 هزار پهپاد ارتش اوکراین را از آغاز عملیات نظامی ویژه منهدم کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساقط شدن 49 پهپاد و 4 هواپیمای نظامی اوکراین

ساقط شدن 49 پهپاد و 4 هواپیمای نظامی اوکراین