مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 09:502023-12-25اقتصادي

خبری از جهش ارزی نیست


سید علیرضا شجاعی، سرپرست دانشگاه صنایع و معادن معتقد است، در صورتی که سهم دادوستدهای مرکز مبادله از بازار ارز افزایش یابد، باعث می شود تا این مرکز در نقش هدایت گر و فرمانده ارزی ظاهر شود، بنابراین سیاست گذار باید در خصوص سازوکار افزایش سهم این مرکز در بازار ارز، برنامه ریزی کند.

معاون اسبق برنامه ریزی وزارت صمت، به رشد متقاضیان ارز نیز اشاره و تاکید داشت: باید گروه بندی متقاضیان و نیازهای ارزی شکل بگیرد تا ارز کشور به شکل مطلوب، تخصیص یابد.

در صورتی که مدیریت مناسبی صورت پذیرد، تا پایان سال خبری از جهش ارزی نخواهد بود و ثبات ارزی و آرامش در بازار تداوم خواهد داشت.

در ادامه مشروح گفتگو با دکتر سید علیرضا شجاعی، معاون اسبق وزیر صمت و سرپرست دانشگاه صنایع و معادن را می خوانید: راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلای ایران تا چه میزان به ثبات ارزی در بازار کمک می کند؟ اگر به گذشته برگردیم، حدود 11 سال قبل شاهد بودیم که به دلیل فشارهای تحریمی، نوسانات ارزی بالا رفت و ایده شکل گیری مرکز مبادلات ارزی شکل گرفت.

در آن مقطع، دو موضوع مهم یعنی تخصیص ارز و ثبت سفارش مورد توجه قرار داشت.

حال با توجه به تجربه گذشته و با رویکرد جدید بانک مرکزی در زمینه راه اندازی مرکز مبادله ارز و طلا، مدیریت بازار ارز موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبری از جهش ارزی نیست

خبری از جهش ارزی نیست