مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 دی 1402 ساعت 15:552024-01-12سياسي

مولانا به قوم خاصی تعلق ندارد


رییس موسسه فرهنگی درّ دری به ضرورت معرفی مولانا جلال الدین محمد بلخی اشاره کرد و گفت: مولانا متعلق به یک اقلیم و قومیت نیست؛ بلکه متعلق به تمدن گسترده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، همایش نیمم ز ترکستان و نیمم ز فرخانه به همت موسسه فرهنگی خردسرای فردوسی و خانه مولانا به مناسبت هشتصد و شانزدهمین سالگرد بزرگداشت مولوی امروز در سالن همایش آریو مصلی نژاد برگزار شد.

علیرضا قیامتی، استاد دانشگاه فرهنگیان و قائم مقام خردسرای فردوسی به شعرخوانی پرداخت و گفت: مولانا دردانه ای است که فضای فکری جهان را تحت تاثیر قرار داده است، چه چیزی مولانا را متفاوت کرده است؟ او رازو رمز جهان را در صلح و مهرورزی بیان کرده که کمتر شاعری آن را بیان کرده است.

    قیامتی به جهانی بودن مولانا پرداخت و گفت: شور در وجود مولانا انباشته است، وحدت وجودی او چهره ای سرآمد از او ساخته است و سخن او شور در جهان برپاکرد و متعلق به هیچ مذهبی نیست، او برای همه سخنوری کرده است.

  ابوطالب مطفری رییس موسسه فرهنگی درّ دری و فعال فرهنگی افغانستانی در ادامه افزود: شخصیت مولانا جلال الدین محمد بلخی در دنیای اسلام و غیر اسلام محبوب است و شاخصه هایی چون ایمان کامل به خدا و پیامبر و رسیدن به عمق اسلام، انسان دوستی، رعایت حقوق انسانی او را از دیگران متمایز ساخته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مولانا به قوم خاصی تعلق ندارد

مولانا به قوم خاصی تعلق ندارد