مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 11:002024-01-07اقتصادي

آخرین وضعیت بحرانی 5 سد تهران/ سد لار خشک شد


 این آمار مصرفی نشان می دهد که سکوت مجموعه وزارت نیرو در تبیین شرایط فعلی خشکی تهران، موجب شده شهروندان درکی از شدت تنش آبی نداشته باشند.

- نصف شدن ذخایر سد های تهران و بارش های این استان نسبت به شرایط نرمال و متوسط درازمدت، موجب شده برداشت از منابع زیرزمینی آب این استان افزایش چشمگیری داشته باشد.

  با وجود آنکه هیچ رقم رسمی در خصوص میزان برداشت از منابع زیرزمینی آب تهران اعلام نشده، بررسی های تسنیم نشان می دهد برداشت از منابع زیرزمینی نسبت به منابع سطحی، به نسبت کم سابقه 70 درصد به 30 درصد رسیده و حتی در برخی روزها، میزان تأمین آب از محل چاه ها از مرز 70 درصد هم می گذرد.

  درواقع تأمین بدون هشدار آب در این روز های تهران که اغلب شهروندان شدت تنش آبی تهران را درک نکرده اند و به مصارف عادی و حتی اسراف گونه خود ادامه می دهند، به تشدید فرونشست و بروز مشکلات بیشتر در تأمین آب تهران در سال های آینده منجر خواهد شد.

  کاهش 2 هزار لیتری الگوی مصرف آب در تهران و اخطار به مشترکانی که بیش از دو برابر این الگو مصرف ماهانه دارند، تنها اقدامی است که شرکت آب و فاضلاب استان تهران انجام داده و بدون شک، این اقدام حداقلی در اطلاع رسانی بحران موجود، کافی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت بحرانی 5 سد تهران/ سد لار خشک شد

آخرین وضعیت بحرانی 5 سد تهران/ سد لار خشک شد