مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 10:252024-01-15اقتصادي

سال بدون بیماری در مزارع پرورش میگو سیستان و بلوچستان


مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از افزایش مراقبت و نظارت های بهداشتی در جهت پیشگیری از بروز بیماری های آبزیان خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از افزایش مراقبت و نظارت های بهداشتی در جهت پیشگیری از بروز بیماری های آبزیان خبر داد.

سرگزی در گفت وگو با ایسنا، گفت: استان سیستان و بلوچستان با دارا بودن ظرفیت های متنوع آبزی پروری و دارا بودن 310 کیلومتر نوار ساحلی در شهرستان های چابهار، کنارک و دشتیاری یکی از استان های بالقوه در زمینه پرورش آبزیان علی الخصوص در زمینه پرورش میگو و ماهی در قفس می باشد.

وی ادامه داد: صنعت میگو استان بدلیل صادارتی بودن و ارزآوری برای کشور و نیز ایجاد اشتغالزایی دارای اهمیت زیادی می باشد و برای تضمین تداوم تولید و صادراتی بهداشتی آبزیان مراکز تکثیر و مزارع پرورشی استان تحت نظارت دقیق کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان بر اساس ضوابط و دستورالعمل های سازمان دامپزشکی و به ویژه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری لکه سفید میگو و برنامه مراقبت بیماری AHPND قرار دارند.

وی اظهار کرد: در سال 1402 دو مرکز تکثیر و دو سایت پرورش میگو شهید صنعتی گواتر و مجتمع کشت و صنعت مکران در این استان فعال بوده که مجموعا با سطح زیر کشت 1076 هکتار، با افزایش 10 درصدی در میزان تولید، منجر به بردا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سال بدون بیماری در مزارع پرورش میگو سیستان و بلوچستان

سال بدون بیماری در مزارع پرورش میگو سیستان و بلوچستان