مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:112024-01-09سياسي

حداد عادل: چرا جایی که قرآن می خوانند، ترجمه اش را به مردم نمی گویند؟


رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: هزاران جلسه رسمی در ایران با قرآن آغاز می شود و 95 درصد مستمعان هم معنی آیاتی را که تلاوت می شود، نمی دانند.

- به گزارش خبرگزاری فارس، آیین رونمایی از نرم افزار قرآنی همراه با ترجمه قرآن کریمِ غلامعلی حداد عادل، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس بنیاد سعدی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

حداد عادل در این نشست ضمن یاد کردن از سردار حاج قاسم سلیمانی و تسلیت حادثه تروریستی کرمان به اهمیت نرم افزارهای قرآنی در مطالعات قرآن پژوهی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد نصب نرم افزاری برای استفاده بیشتر از ترجمه قرآن هستیم تا هم به صورت مکتوب و هم به صورت گویا بتواند در دسترس قرآن پژوهان و علاقه مندان به قرآن قرار بگیرد.

وی افزود: انگیزه اصلی بنده از ترجمه قرآن به فارسی این بود که در حد توانم کاری برای سنت شدن ترجمه خوانی در ایران انجام دهم.

پیش از صحبت درباره بهترین ترجمه یا اینکه کدام ترجمه از کلام الله خوانده شود، نکته مهم این است که ترجمه قرآن خوانده نمی شود.

هزاران جلسه رسمی در ایران با قرآن آغاز می شود و 95 درصد مستمعان هم معنی آیاتی را که تلاوت می شود، نمی دانند.

گوش می کنند و از ترتیل بهره می برند و کسی هم سؤال نمی کند معنای این آیات چه بود؟ انگار همه قرار گذاشته اند که کسی سوال نکند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حداد عادل: چرا جایی که قرآن می خوانند، ترجمه اش را به مردم نمی گویند؟

حداد عادل: چرا جایی که قرآن می خوانند، ترجمه اش را به مردم نمی گویند؟