مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 09:152024-01-06فرهنگي

پرتره های بی جانی که خوانده و احساس می شوند


کتاب دوزبانه «چهره های زنده رود» با عنوان فرعی «هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی آرمیده در تخت فولاد»، به تازگی از سوی نشر «اسپانه» و به نویسندگی مهدی تمیزی منتشر شده و از ویژگی های برجسته آن، - ایسنا/اصفهان کتاب دوزبانه چهره های زنده رود با عنوان فرعی هنرمندان هنرهای تجسمی و صنایع دستی آرمیده در تخت فولاد ، به تازگی از سوی نشر اسپانه و به نویسندگی مهدی تمیزی منتشر شده و از ویژگی های برجسته آن، تصویرگری این کتاب با هنرمندی وحید شریفی است.

وحید شریفی، تصویرگر کتاب چهره های زنده رود در گفت وگو با ایسنا و در خصوص مراحل شکل گیری این کتاب و تکنیک نقاشی خود توضیحات درخور اعتنایی داد که در ادامه شرحش آمده است.

چرا 40 نفر؟ این کارتونیست اصفهان، در ابتدای سخنان خود و در اشاره به چگونگی نگارش و تصویرگری چهره های زنده رود گفت: داستان پیدایی این کتاب به وقتی برمی گردد که از سوی مهدی تمیزی و با هدف نقاشی و کار بر روی پرتره های برخی از چهره های آرمیده در تخت فولاد به این مجموعه معرفی شدم.

دلیل هم این بود که شماری از عکس های به جامانده از شخصیت های این مکان بسیار بی کیفیت یا قدیمی است و تعدادی هم از فاصله دور گرفته شده اند یا فرد در میان جمع به چشم می خورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرتره های بی جانی که خوانده و احساس می شوند

پرتره های بی جانی که خوانده و احساس می شوند