مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 08:552023-12-27فناوري

ذهن خوانی بدون ایمپلنت مغزی با هوش مصنوعی جدید


یک هوش مصنوعی جدید مجهز به فناوری «ذهن خوانی» می تواند افکار افراد را مستقیماً از امواج مغزی آنها و بدون نیاز به استفاده از هیچ گونه ایمپلنت مغزی ترجمه کند.

- یک هوش مصنوعی جدید مجهز به فناوری ذهن خوانی می تواند افکار افراد را مستقیماً از امواج مغزی آنها و بدون نیاز به استفاده از هیچ گونه ایمپلنت مغزی ترجمه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس ای، اولین سیستم هوش مصنوعی غیرتهاجمی در جهان می تواند افکار را به متن تبدیل کند، در حالی که فقط از کاربران می خواهد یک کلاه سر کنند و نیازی به کاشت تراشه مغزی وجود ندارد.

پژوهشگران استرالیایی که این فناوری به نام دی ویو(DeWave) را توسعه داده اند، این فرآیند را با استفاده از داده های بیش از 10 نفر آزمایش کردند.

شرکت کنندگان در حالی که کلاهی به سر داشتند و در سکوت مطالعه می کردند، امواج مغزی شان از طریق نوار مغزی(EEG) ضبط و افکارشان رمزگشایی و به متن تبدیل می شد.

پژوهشگران استرالیایی می گویند، DeWave با اصلاحات بیشتر می تواند به بیماران سکته مغزی و مبتلا به فلج کمک کند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند و هدایت ماشین هایی مانند بازوهای بیونیک یا ربات ها را برای مردم آسان تر کند.

چین تِنگ لین دانشمند علوم کامپیوتر از دانشگاه فناوری سیدنی(UTS) می گوید: این تحقیق نشان دهنده تلاشی پیشگامانه در ترجمه امواج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذهن خوانی بدون ایمپلنت مغزی با هوش مصنوعی جدید

ذهن خوانی بدون ایمپلنت مغزی با هوش مصنوعی جدید