مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 21:552024-01-11بين الملل

واشنگتن و راهبرد خطرناکی که در شبه جزیره کُره دنبال می کند


اگر قرار بود بحران سازی های آمریکا در دیگر نقاط دنیا منتج به اهداف مدنظر واشینگتن شود، اکنون باید داعش سرتاسر منطقه غرب آسیا را به اشغال خود در می آورد، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: درست در شرایطی که جنگ غزه با مدیریت و فرماندهی مشترک آمریکا و رژیم اشغال گر اسراییل ادامه دارد و هر روز شاهد قتل عام گسترده ساکنان فلسطین توسط جلادان غربی و صهیونیستی هستیم، واشینگتن کماکان به بحران سازی در سایر نقاط دنیا نیز ادامه می دهد.

یکی از کانون های اصلی بحران سازی مزمن و متداول آمریکا، شرق آسیا و شبه جزیره کره است.

برخی تحلیل گران مسائل شرق آسیا معتقدند؛ سطح تنش های دو کره طی روزهای اخیر افزایش یافته و عدم کنترل این روند، می تواند منتج به وقوع جنگ یا حملات مرگ بار متقابل در شبه جزیره کره شود.

این در حالی است که آمریکا نقش به سزایی در تحریک سئول و حتی توکیو علیه پیونگ یانگ داشته و هر از گاهی با برگزاری رزمایش های جنجالی در محیط پیرامونی کره شمالی، این کشور را در موضع دفاع از خود قرار می دهد.

روند افزایشی خصومت ها در شبه جزیره کره، مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد، از یک سو کره شمالی به آزمایش های موشکی خود ادامه می دهد و از دیگر سو، کره جنوبی رزمایش های نظامی مشترک خود با ایالات متحده را افزایش داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن و راهبرد خطرناکی که در شبه جزیره کُره دنبال می کند

واشنگتن و راهبرد خطرناکی که در شبه جزیره کُره دنبال می کند