مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 09:102024-01-14پزشكي

پیرچشمی بیماری نیست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا میرشاهی فوق تخصص شبکیه چشم و استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره پیرچشمی اظهار کرد: - فوق تخصص شبکیه چشم پیرچشمی را پدیده ای عادی در چشم همه افراد دانست و گفت: همه افراد بالای 40 سال به صورت طبیعی به دلیل سفت شدن لنز چشمی نمی توانند فاصله نزدیک خود را مشاهده کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، رضا میرشاهی فوق تخصص شبکیه چشم و استاد چشم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره پیرچشمی اظهار کرد: دید افراد با افزایش سن تغییر می کند.

معمولاً پس از 40 سالگی ممکن است اختلالی در دید به وجود بیاید که به آن پیرچشمی می گویند.

وی ادامه داد: لنزی که به صورت طبیعی در چشم همه انسان ها وجود دارد، منقبض و کروی می شود که این کروی شدن موجب می شود که چشم فاصله های نزدیک را هم ببیند.

فوق تخصص شبکیه چشم افزود: کروی شدن چشم در کودکان بسیار زیاد است به حدی که کودکان می توانند تا فاصله 5 سانتی متری خود را هم ببینند؛ اما با افزایش سن، این لنز داخل چشم محکم و سفت ترشده که فرد فاصله نزدیک را به راحتی نمی تواند ببیند.

پیشرفت بیماری پیرچشمی حدوداً تا 55 سالگی ادامه پیدا می کند.

میرشاهی پیرچشمی را پدیده ای عادی در چشم همه افراد دانست و گفت: به صورت طبیعی همه افراد بالای 40 سال به دلیل سفت شدن لنزچشمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیرچشمی بیماری نیست

پیرچشمی بیماری نیست