مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 10:352024-01-17پزشكي

کاهش عوارض بیهوشی با داروهای جدید


عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با داروهای جدیدی که امروزه متداول شده و در دسترس است اثرات قبلی ناشی از بیهوشی در اتاق عمل شامل حالت تهوع و سرگیجه شدید کاهش یافته و یا از بین رفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، آرش جعفری متخصص بیهوشی و مراقبت ویژه و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در برنامه روزنه رادیو گفت وگو پیرامون وظایف متخصصان بیهوشی اظهار کرد: رشته بیهوشی و مراقبت های ویژه در مقایسه با سایر رشته های مادر رشته پزشکی بسیار جوان و پویاست و حداکثر عمر صد و پنجاه ساله دارد.

وی افزود: برخلاف تصور عموم مردم که این رشته را فقط در اتاق عمل فعال می بینند این رشته در طول درمان بیمار یکی از اعضای مهم تیم درمانی بیمار است و از روزهای قبل جراحی تا چند روز بعد از جراحی مسئولیت حفظ سلامتی و امنیت جانی بیماران را به برعهده دارد.

متخصص بیهوشی و مراقبت ویژه تصریح کرد: متخصصان رشته بیهوشی تنها متخصصان در بین رشته های پزشکی هستند که با تمامی طیف های سنی بیماران سروکار دارند از نوزادان چند روزه گرفته تا افراد بسیار مسن و گاه صدساله و بیهوشی تنها رشته ای است که با تمام تخصص های دیگر رشته های پزشکی در ارتباط نزدیک کاری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش عوارض بیهوشی با داروهای جدید

کاهش عوارض بیهوشی با داروهای جدید