مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 08:202024-01-18اقتصادي

احداث کارخانه پرتودهی محصولات کشاورزی در ملایر


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی همدان از ایجاد کارخانه پرتودهی محصولات کشاورزی در ملایر خبر داد و گفت: این سامانه با ظرفیت سالانه 100 هزار تن پاستوریزه و مبارزه با آفات و عقیم سازی محصولات کشاورزی به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، حسن محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن شهید پورش همدانی با اشاره به ایجاد سامانه پرتودهی در شهرستان ملایر اظهار کرد: پرتودهی مواد غذایی برای اهداف مختلف از جمله از بین بردن میکروب، افزایش عمر مفید محصولات، مهار و مبارزه با آفات و عقیم سازی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه یکی از کاربردهای شتاب دهنده های صنعتی استریلیزاسیون مواد غذایی و افزایش مدت ماندگاری آنها است افزود: هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان و آلمان از این روش برای نگهداری مواد غذایی مختلف استفاده می شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: منظور از پرتودهی در واقع همان اصلی است که در پاستوریزه کردن شیر با استفاده از حرارت به کار می رود، انجام چنین فرآیندی بر روی مواد غذایی با پرتودهی غیر حرارتی گاهی پاستوریزه کردن سرد یا پاستوریزه کردن الکترونی نامیده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث کارخانه پرتودهی محصولات کشاورزی در ملایر

احداث کارخانه پرتودهی محصولات کشاورزی در ملایر