مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 09:352024-01-16فرهنگي

سلفی فعالان گردشگری نوش آباد با موزه نیمه تمام این شهر


دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد هم زمان با روز جهانی سلفی با موزه ها از کنار موزه نیمه تمام این شهر عکس یادگاری گرفتند.

- ایسنا/اصفهان دوستداران آثار تاریخی و مفاخر فرهنگی نوش آباد هم زمان با روز جهانی سلفی با موزه ها از کنار موزه نیمه تمام این شهر عکس یادگاری گرفتند.

مسعود عطارها، عضو موسسه ایکوموس ایران در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: ایران دارای میراث فرهنگی گران قدری است.

هزاران محوطه تاریخی در شهرها و روستاها وجود دارد و آداب و سنت ها، مناسک و آیین ها، متن های ارزشمند و هنرهای بی بدیل بخش دیگری از این گنجینه هستند، اما مردم از آن بی خبر هستند.

وی افزود: آثار تاریخی هر کدام دارای ارزش های ممتازی هستند که هنوز به مردم معرفی نشده و در اختیار عموم قرار نگرفته است و راه اندازی موزه ها فرصتی است که اطلاعات کتاب تمدن ایران در اختیار آحاد جامعه قرار بگیرد.

عضو موسسه ایکوموس ایران، ادامه داد: موزه ها مخاطبان خاص خود را دارند و باید زمینه ای را فراهم کنیم که کودکان و نوجوانان مخاطب اصلی موزه ها باشند و بر این اساس باید موزه ها را بر اساس مخاطبانشان توسعه بدهیم.

عطارها تصریح کرد: امیدواریم با همدلی و همکاری فعالان گردشگری، انجمن های مردم نهاد و مسئولان میراث فرهنگی و شهرداری ها، راه شناخت و حفظ هرچه بیشتر آثار ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلفی فعالان گردشگری نوش آباد با موزه نیمه تمام این شهر

سلفی فعالان گردشگری نوش آباد با موزه نیمه تمام این شهر