مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 10:352023-12-27پزشكي

تصادفات رانندگی شایع ترین علل مرگ و میر جوانان تربت حیدریه


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تصادفات رانندگی مهمترین و شایع ترین عامل فوت جوانان تربت حیدریه است.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: تصادفات رانندگی مهمترین و شایع ترین عامل فوت جوانان تربت حیدریه است.

محمد قربانی، ششم دی ماه در نشست خبری که در محل سالن ابن سینا این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: تصادفات رانندگی و حوادث ترافیکی از جمله عوامل اصلی فوت گروه سنی 25 تا 29 سال در شهر تربت حیدریه است.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده از این گروه را راکبان موتورسیکلت ها شامل می شوند که این معضل نیازمند اقدامات اثربخش و فرهنگ سازی است، اظهار کرد: رسانه ها می توانند در خصوص بهداشت و سلامت و فرهنگ سازی بازوی توانمند و کمک به جامعه سلامت باشند.

قربانی تصریح کرد: خطری که امروزه جامعه را تهدید می کند با گذشته تفاوت کرده است، به طوری که بر اساس پایش های انجام شده طی 10 سال گذشته بیشترین علل فوت مربوط به بیماری های غیر واگیر بوده که از جمله آن ها بیماری های قلبی و عروقی، سرطان، سوانح، دیابت بوده است.

وی با بیان اینکه این بیماری ها طی سالیان به وجود می آید، گفت: تاکنون 80 هزار و 328 نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه در پویش ملی سلامت، غربال گری دیابت و پرفشاری خون شرکت کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصادفات رانندگی شایع ترین علل مرگ و میر جوانان تربت حیدریه

تصادفات رانندگی شایع ترین علل مرگ و میر جوانان تربت حیدریه