مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 22:312024-01-13اقتصادي

صادرات 700 هزار تنی کالا از آستارا به روسیه در یک سال گذشته


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان عصر امروز در دیدار با اسدالله عباسی استاندار گیلان در سالن جلسات استانداری با بیان اینکه زمینه توسعه مبادلات ریلی و جاده ای ایران و روسیه از طریق آذربایجان فراهم شده است، اظهار کرد: در یکسال گذشته 700 هزار تن کالا از طریق خط آهن آستارا به روسیه صادر شده است.

  وی با اشاره به نقش ایران در روند مبادلات تجاری با کشور روسیه و آذربایجان گفت: بازار داخلی روسیه و آذربایجان فرصت خوبی برای گسترش مبادلات ایران با کشورهای حاشیه خزر است که در صورت تحقق می تواند به رشد اقتصادی کشور و حتی گیلان کمک کند.

  سفیر ایران در کشور آذربایجان با اشاره به برنامه های دولت سیزدهم در راستای تنش زدایی و بهبود مناسبات با همسایگان تصریح کرد: موتور محرکه روابط اقتصادی ایران با همسایگان از جمله جمهوری آذربایجان، ترانزیت و حمل و نقل است و زیرساخت های حمل و نقلی گیلان به عنوان مرکز ثقل مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان باید تا حد پاسخگویی به ظرفیت ها، ارتقا یابد.

  موسوی همچنین با قدردانی از اهتمام ویژه استاندار گیلان در راستای اجرای سیاست های ابلاغی دولت تحت منویات رهبر معظم انقلاب افزود: تحرک ایران در 2 سال اخیر بسیار خوب بوده و قطعا توسعه زیرساخت ها در استان گیلان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 700 هزار تنی کالا از آستارا به روسیه در یک سال گذشته

صادرات 700 هزار تنی کالا از آستارا به روسیه در یک سال گذشته