مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 13:152023-12-28سياسي

سومین جشنواره گیله خوراک در رشت برگزار شد +عکس


بزرگترین رویداد خوراک ایران با عنوان گیله خوراک به منظور گرامیداشت روز رشت و احیای غذاهای محلی فراموش شده گیلان با حضور سفرای خارجی آغاز به کار کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، رشت قابلیت ها، جذابیت ها و ظرفیت های خوبی در حوزه های مختلف گردشگری دارد و می تواند به یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور و حتی جهان تبدیل شود.

بر همین اساس، بزرگترین رویداد خوراک ایران با عنوان گیله خوراک صبح امروز با همکاری شهرداری و شورای اسلامی رشت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در تالار مرکزی رشت برپا شد.

  این رویداد خوراک با نمایش غذاها، دسرها و ترشی های محلی گیلان با حضور 50 رستوران دار در 2 بخش دانشجویی و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی برپا شده است.

همچنین نمایشگاه ظروف سفالی مربوط به سه هزار سال قبل نیز در این نمایشگاه که به معرفی انواع ظروف سفالی قدیمی رشت و گیلان می پردازد در حاشیه فستیوال ملی خوراک رشت دایر شد.

به گفته ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان، هدف از این فستیوال معرفی برجسته تر رشت به عنوان برند شهر جهانی خلاق خوراک شناسی است.

تاکنون بیش از 400 نوع غذا از شهرهای مختلف گیلان از غرب گرفته تا شرق و جنوب استان شناسایی شده که به گفته جهانی، 35 نوع خوراک محلی گیلان در فهرست ملی غذاهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سومین جشنواره گیله خوراک در رشت برگزار شد +عکس

سومین جشنواره گیله خوراک در رشت برگزار شد +عکس