مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 دی 1402 ساعت 02:002023-12-27پزشكي

کدام مواد غذایی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کنند؟


شاید همیشه وقتی در مورد پیشگیری از پوسیدگی دندان صحبت می شود، منتظر شنیدن نکاتی در مورد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشید، اما نوع مواد غذایی مصرفی روزانه ما نیز در کاهش یا تشدید پوسیدگی دندان ها نقش دارند.

- شاید همیشه وقتی در مورد پیشگیری از پوسیدگی دندان صحبت می شود، منتظر شنیدن نکاتی در مورد مسواک زدن و نخ دندان کشیدن باشید، اما نوع مواد غذایی مصرفی روزانه ما نیز در کاهش یا تشدید پوسیدگی دندان ها نقش دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وقتی بعضی مواد غذایی به دندان می چسبند و برای مدتی می مانند و توسط باکتری های عامل پوسیدگی در دهان مصرف شده و اسید تولید می شود که این اسید موجب آسیب به دندان ها و پوسیدگی می شود.

هر ماده غذایی که کربوهیدرات، خصوصا قند و شکر داشته باشد و چسبنده هم باشد مثل کراکر، چیپس، شکلات و شیرینی، میوه هایی مثل موز و کشمش و .

مسبب اصلی پوسیدگی دندان است.

در بین میوه ها نیز هرچه میوه آبدارتر باشد احتمال چسبندگی کمتر است و در نتیجه کمتر باعث پوسیدگی می شود؛ مثلا هندوانه در مقابل موز باعث پوسیدگی کمتری می شود.

پس این باور که گاز زدن سیب مثل مسواک عمل می کند و دندانها را تمیز می کند کاملا اشتباه است و همین سیب اگر از روی دندان ها شسته نشود باعث پوسیدگی می شود چرا که قند آن به مصرف باکتری های عامل پوسیدگی در دهان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام مواد غذایی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کنند؟

کدام مواد غذایی از پوسیدگی دندان ها پیشگیری می کنند؟