مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 18:352024-01-01بين الملل

نگرانی عمیق اسراییل از احتمال محکومیت به «نسل کشی» در دیوان بین المللی کیفری


روزنامه هاآرتص نوشت که سطوح نظامی و سیاسی رژیم اسراییل از احتمال صدور حکم «ارتکاب نسل کشی» در دیوان بین المللی دادگستری به شکل عمیقی نگران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت آفریقای جنوبی اعلام کرده که علیه رژیم اسراییل به دیوان بین المللی دادگستری در خصوص ارتکاب نسل کشی در غزه شکایت کرده است؛ اقدامی که موجب نگرانی عمیق سطوح امنیتی و سیاسی در تل آویو شده است.

به نوشته روزنامه هاآرتص، یک کارشناس حقوقی اسراییل طی روزهای اخیر در خصوص احتمال صدور حکم در دیوان بین المللی دادگستری به فرماندهان عالی رتبه ارتش اسراییل به ویژه هرتزی هالوی رییس ستاد مشترک این رژیم هشدار داده و در خصوص خطرات چنین حکمی به آن ها گوشزد کرده است.

در این میان ارتش و دادستانی اسراییل خود را برای مواجهه با شکایت آفریقای جنوبی آماده می کنند و وزارت خارجه اسراییل نیز امروز قرار است نشستی را حول این موضوع برگزار کند.

روزنامه هاآرتص به نقل از کارشناسان حقوق بین الملل نوشت که این اقدام ممکن است به تأیید دعاوی پیشین مربوط به جنایات نسل کشی اسراییل منجر شود و به این ترتیب منجر به انزوای بین المللی و تحریم و یا اتخاذ گام های تشدید کننده علیه این رژیم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی عمیق اسراییل از احتمال محکومیت به «نسل کشی» در دیوان بین المللی کیفری

نگرانی عمیق اسراییل از احتمال محکومیت به «نسل کشی» در دیوان بین المللی کیفری