مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 22:302023-12-23سياسي

لایحه جدید آمریکا برای شفاف تر کردن هوش مصنوعی


طبق لایحه جدید آمریکا، شرکت های هوش مصنوعی ملزم به افشای داده های آموزشی دارای حق چاپ هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از ورج، قانون شفافیت مدل های بنیادی هوش مصنوعی قصد دارد روشن کند که آیا مدل های هوش مصنوعی از داده های حق چاپ برای آموزش استفاده می کنند یا خیر.

دو قانون گذار آمریکایی لایحه ای را ارائه کردند که در آن از سازندگان مدل های بنیاد می خواهد منابع داده های آموزشی را مشخص کنند تا دارندگان حق چاپ بدانند اطلاعات آنها مورد استفاده قرار گرفته شده یا خیر.

قانون شفافیت مدل بنیادی هوش مصنوعی به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) دستور می دهد تا با موسسه ملی استانداردها و فناوری (NIST) برای ایجاد قوانینی جهت گزارش شفافیت داده های آموزشی همکاری کند.

شرکت هایی که مدل های بنیادی را تولید می کنند، ملزم به گزارش سایت قطره و به نقل ازمنابع داده های آموزشی و نحوه نگهداری داده ها در طول فرآیند استنتاج، توصیف محدودیت ها یا خطرات مدل، نحوه هماهنگی مدل با چارچوب مدیریت ریسک هوش مصنوعی برنامه ریزی شده NIST و سایر استانداردهای فدرال هستند.

 این لایحه همچنین می گوید توسعه دهندگان هوش مصنوعی باید تلاش های خود را به یک تیم  گزارش دهند تا از ارائه اطلاعات نادرست یا مضر در مورد سؤالات پزشکی یا بهداشتی، ترکیب بیولوژیکی، امنیت سایبری، انتخابات، پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه جدید آمریکا برای شفاف تر کردن هوش مصنوعی

لایحه جدید آمریکا برای شفاف تر کردن هوش مصنوعی