مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 10:102023-12-29پزشكي

آگاهی گیاهان از زمان فوران آتشفشان ها


دانشمندان می گویند استفاده از تصاویر ماهواره ای برای نظارت بر سلامت گیاهان می تواند هشدارهای آتشفشانی به موقع تری را فراهم کند.

- جی پلاس، به نقل از آی ای، مطالعه جدیدی که در مجله Geochemistry, Geophysics, Geosystems منتشر شده است، می گوید که مشاهده رفتار گیاهان می تواند نشانه اولیه فعالیت آتشفشانی باشد و امکان آمادگی ها و هشدارهای به موقع بیشتری را فراهم کند.

در واقع پژوهشگران پتانسیل پیش بینی فوران های آتشفشانی را از طریق یک روش ابتکاری شامل مشاهده رفتار گیاهان بررسی کرده اند.

شاخص های سنتی مانند افزایش انتشار دی اکسید کربن، اغلب مقدم بر ناآرامی های آتشفشانی هستند.

با این حال، تشخیص این انتشارات به دلیل سطوح پس زمینه و غیر قابل دسترس بودن بسیاری از مکان های آتشفشانی چالش برانگیز است.

رابرت بوگ و تیمش در دانشگاه مک گیل برای حل این مساله بررسی کردند که آیا سلامت گیاهان می تواند به عنوان نماینده و نشانگری برای فعالیت های آتشفشانی عمل کند یا خیر.

اطلاعات حیاتی سلامت گیاه در مورد آتشفشان ها پژوهشگران تصاویر ماهواره ای از پارک ملی یلو استون(Yellowstone) را در سه دوره متمایز از سال 1984 تا 2022 تجزیه و تحلیل کردند.

یلو استون یک سامانه دهانه و فرورفتگی بزرگ است که هنگام فوران و فروپاشی یک آتشفشان ایجاد شده است و دی اکسید کربن قابل توجهی منتشر م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آگاهی گیاهان از زمان فوران آتشفشان ها

آگاهی گیاهان از زمان فوران آتشفشان ها