مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 14:002024-01-09فرهنگي

حاشیه نگاری بر 22 فیلم «سودای سیمرغ» فجر


اسامی فیلم های جشنواره چهل و دوم فجر در حالی معرفی شد که حضور چهره های سینمایی از نسل های مختلف در مقام بازیگر و کارگردان پررنگ است و از سوی دیگر غیبت فیلم هایی از چند فیلمساز - بازیگر خاص به چشم می آید که پیش بینی می شد متقاضی شرکت در جشنواره بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سرانجام در فاصله کمتر از یک ماه تا شروع جشنواره فجر، نام فیلم هایی که قرار است در این رویداد سینما با یکدیگر رقابت کنند، اعلام شد.

در بخش سودای سیمرغ 22 فیلم توسط هیات انتخاب شامل داریوش ارجمند، حسین زندباف، روح الله سهرابی، محمدرضا عباسیان، محمدحسین لطیفی، احمد مرادپور و محمدحسین نیرومند برگزیده شده اند که البته اگر دبیرخانه جشنواره همانند معدود سال های که اسامی کل متقاضیان را اعلام می کرد، امسال هم اعلام می کرد، بهتر مشخص می شد که این 22 فیلم از بین چه آثاری انتخاب شده اند و چه فیلم هایی هم از مرحله بازبینی رد شده اند.

با این حال فعلا می توان فیلم های مهران مدیری و رامبد جوان را از شاخص ترین غایب ها (با احتمال ثبت نام در جشنواره) دانست.

از نکات قابل توجه بخش سودای سیمرغ جشنواره می توان به حضور علی نصیریان در آستانه 90 سالگی در یک فیلم، نخستین تجربه کارگردانی جواد عزتی و نیز فیلمسازی محمود کلاری به عنوان یکی از چهره های نامدار فیلمبرداری سینما پس از سه دهه اش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حاشیه نگاری بر 22 فیلم «سودای سیمرغ» فجر

حاشیه نگاری بر 22 فیلم «سودای سیمرغ» فجر