مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:252023-12-30بين الملل

ادعای جدید آمریکا درباره بالن چینی سرنگون شده با جنگنده اف-22


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز مدعی شده است که پیش از آنکه خبر ورود بالن تجسسی چین به حریم هوایی آمریکا در این کشور پخش شود، - ادعای جدید آمریکا درباره بالن چینی سرنگون شده با جنگنده اف-22 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز مدعی شده است که پیش از آنکه خبر ورود بالن تجسسی چین به حریم هوایی آمریکا در این کشور پخش شود، مقامات اطلاعاتی واشنگتن به طور مخفیانه در حال جمع آوری اطلاعات درباره این بالن بودند که از جمله این اطلاعات می توان به ردیابی ارائه دهنده اینترنتی خدمات از مبدا آمریکا اشاره کرد.

پس از ورود این بالن که چین آن را تحقیقاتی و علت ورودش به حریم هوایی آمریکا را تغییر در مسیر وزش باد عنوان کرده بود، نیروی هوایی آمریکا در ماه فوریه با اعزام یک فروند جنگنده اف-22 اقدام به سرنگونی این بالون در کارولینای جنوبی کرد.

ان بی سی مدعی است که در آن برهه، مقامات اطلاعاتی آمریکا ردر حال ردیابی بالن بوده و دریافته بودند که این شیء مرموز از یک ارائه دهنده خدمات اینترنتی مستقر در آمریکا استفاده کرده است.

این شبکه به نقل از مقامات اطلاعاتی که نخواستند نامشان فاش شود، مدعی شده است که دولت جو بایدن، برای زیر نظر گرفتن این بالن، به دنبال حکم قضایی بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای جدید آمریکا درباره بالن چینی سرنگون شده با جنگنده اف-22

ادعای جدید آمریکا درباره بالن چینی سرنگون شده با جنگنده اف-22