مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 دی 1402 ساعت 09:552024-01-13دانش

تولید نقاط کربنی برای استفاده در حسگرهای هوشمند


محققان دانشگاه آزاد اسلامی اراک در قالب یک طرح پسادکتری موفق به تهیه نقاط کربنی فلورسانس کننده با پوشش پلیمرهای پاسخگو به محرک جهت استفاده در حسگرها شدند.

-  مریم صالح محمدنیا، دانش آموخته دکتری تخصصی شیمی کاربردی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک که با راهنمایی حسین روغنی ممقانی و با حمایت بنیاد ملی علم ایران موفق به اجرای این طرح شده است، گفت: در دهه گذشته مطالعات فراوانی روی نقاط کربنی برای اطلاع یافتن از مکانیسم رفتار نوری، تعیین ساختار و روش های مختلف سنتزی این ترکیبات، انجام شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در بین نقاط کربنی، نقاط کربنی گرافنی از انواع نانومواد صفر بعدی بر پایه گرافن هستند که دارای ترکیب بسیار خوبی از خواص به دست آمده از گرافن و نقاط کربنی هستند.

وی ادامه داد: نقاط کربنی گرافنی حاصل از اکسیداسیون شیمیایی مواد کربنی را می توان مشتقات بسیار کوچکی از اکسیدگرافن در نظر گرفت که حاوی تعداد قابل ملاحظه ای از گروه های عاملی اکسیژن دار هستند.

این نوع مواد دارای ویژگی های برجسته ای شامل فعالیت فلورسانس زیاد، پایداری نوری بالا، سمیت کم، سازگاری بیولوژیکی عالی، حلالیت بالا و رسانایی الکتریکی هستند.

این پژوهشگر در ادامه بیان کرد: این ویژگی ها به نوبه خود، فرصتی را برای کشف پدیده های ساختاری، نوری و الکتریکی فراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نقاط کربنی برای استفاده در حسگرهای هوشمند

تولید نقاط کربنی برای استفاده در حسگرهای هوشمند