مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 11:402023-12-22بين الملل

تجربه قابل توجه ترکیه برای مقابله با خطرات زلزله


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، حدود یکسال از وقوع زلزله مهیب قهرمان مرعش ترکیه سپری شده، اما نه تنها پیامد های آن همچنان پابرجا هستند، - زلزله ویرانگر قهرمان مرعش، دولت اردوغان را وادار کرده نقشه راه موثری برای مقابله با پیامد های زلزله طراحی کند که به نظر می رسد برخی از تصمیمات این نقشه راه، برای ایران نیز آموزنده باشد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، حدود یکسال از وقوع زلزله مهیب قهرمان مرعش ترکیه سپری شده، اما نه تنها پیامد های آن همچنان پابرجا هستند، بلکه نگرانی در مورد زلزله های بعدی نیز، مقامات سیاسی این کشور را به تکاپو انداخته است.

زلزله قهرمان مرعش ترکیه در این کشور جان نزدیک به 51 هزار نفر را گرفت و خط دنبال آن در شمال سوریه نیز 8 هزار شهروند همسایه جنوبی ترکیه را از بین برد.

زلزله 7.

8 ریشتری قهرمان مرعش در حالی روی داد که متخصصین ژئوفیزیک و زلزله در ترکیه، بار ها اعلام کرده بودند که گسل های آناتولی خطرناک هستند و شهرداری های این مناطق، در مورد ساخت و ساز گسترده و فاقد استاندارد، هشدار داده بودند.

اما حالا دولت ترکیه به یک جمع بندی جدید رسیده و زلزله ویرانگر قهرمان مرعش، دولت اردوغان را وادار کرده نقشه راه موثری برای مقابله با پیامد های زلزله طراحی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجربه قابل توجه ترکیه برای مقابله با خطرات زلزله

تجربه قابل توجه ترکیه برای مقابله با خطرات زلزله