مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 08:352023-12-30اقتصادي

تعهد اسپانیا برای حذف انرژی هسته ای تا سال 2035


دولت اسپانیا با اعلام هدف خود برای سرمایه گذاری بیشتر در زمینه انرژی سبز، طرح تعطیلی همه راکتورهای هسته ای این کشور تا سال 2035 را تایید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از راشا تودی، بر اساس مصوبه شورای وزیران اسپانیا، هر هفت نیروگاه اتمی این کشور تا سال 2035 تعطیل خواهند شد.

در جلسه شورای وزیران دولت اسپانیا همچنین تصویب شد که هزینه های احتمالی تعطیلی و مدیریت زباله های هسته ای نیروگاه های اتمی کنونی این کشور حدود 20.

2 یورو تخمین زده می شود که این هزینه ها بر اساس اصل قانونی آلاینده هزینه رفع آلودگی را می پردازد باید توسط مالکان این تاسیسات هسته ای پرداخت شود.

با وجود اینکه در حال حاضر حدود 20 درصد برق مورد نیاز اسپانیا از طریق نیروگاه های اتمی این کشور تامین می شود، تعطیلی این نیروگاه ها بخشی از برنامه اسپانیا برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تولید 100 درصدی برق این کشور تا سال 2050 است.

در حالی که سرنوشت نیروگاه های اتمی اسپانیا یکی از محورهای اصلی تبلیغاتی احزاب مختلف در جریان انتخابات این کشور در تابستان سال جاری بود اما اسپانیا تنها کشور اروپایی نیست که قصد کنار گذاشتن انرژی هسته ای را دارد چرا که آلمان آخرین راکتورهای هسته ای خود به نام های امسلند، ایرار 2 و نکاروستهایم 2 را در ماه آوریل سال جاری تعطیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهد اسپانیا برای حذف انرژی هسته ای تا سال 2035

تعهد اسپانیا برای حذف انرژی هسته ای تا سال 2035