مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 15:252024-01-15سياسي

یک محکوم به اعدام فاقد شرایط عفو با دستور رییس قوه قضاییه عفو شد


فرد محکومی که در زندان ملایر به سر می برد و مدت کمی تا زمان اجرای حکم اعدام وی مانده بود مورد عفو رییس قوه قضاییه قرار گرفت.

- معاون قضایی قوه قضاییه گفت: فرد محکومی که در زندان ملایر به سر می برد و مدت کمی تا زمان اجرای حکم اعدام وی مانده بود مورد عفو رییس قوه قضاییه قرار گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تشکر از رییس دستگاه قضا به واسطه چندین مورد اجرای ماده 20 آیین نامه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومین طی دو سال و نیم گذشته، اظهار کرد: اخیراً در جریان اجرای یکی از موارد، فرد محکومی که در زندان ملایر به سر می برد و مدت کمی تا زمان اجرای حکم اعدام وی مانده بود، با موافقت رییس دستگاه قضا مورد عفو قرار گرفت؛ این فرد که فاقد شرایط عفو بود و مقدمات اجرای حکم اعدامش نیز فراهم آمده بود، پس از گزارش مقامات ذی ربط در سازمان زندان ها ناظر بر متنبّه شدن وی، حفظ 8 جزء قرآن کریم در طول مدت حبس و همچنین ارائه آموزش های قرآنی به سایر زندانیان، مورد عفو رییس قوه قضاییه قرار گرفت.

ماده 20 آیین نامه کمیسیون عفو و تخفیف مجازات محکومین بر این نکته تصریح دارد که چنانچه عفو محکومین فاقد برخی از شرایط ضرورت یابد، رییس قوه قضاییه می تواند عفو آنان را بطور جداگانه و با ذکر علل مرجح پیشنهاد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک محکوم به اعدام فاقد شرایط عفو با دستور رییس قوه قضاییه عفو شد

یک محکوم به اعدام فاقد شرایط عفو با دستور رییس قوه قضاییه عفو شد