مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 09:552024-01-17سياسي

حقی که سلب شدنی نیست


در قانون اساسی جمهوری اسلامی به ویژه در بخش اعمال حاکمیت ملی، به نقش موثر ملت در تعیین سرنوشت کشور اشاره مفصلی شده و مردم از این حق و حقوق برخوردارند که با مشارکت خود در پای صندوق های رای در انتخاب مسئولان نظام چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم موثر باشند.

- در قانون اساسی جمهوری اسلامی به ویژه در بخش اعمال حاکمیت ملی، به نقش موثر ملت در تعیین سرنوشت کشور اشاره مفصلی شده و مردم از این حق و حقوق برخوردارند که با مشارکت خود در پای صندوق های رای در انتخاب مسئولان نظام چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم موثر باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا ترقی، قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی در یادداشتی نوشت: انتخابات یکی از ابعاد جمهوریت نظام است و از این رو، همان طور که رهبرمعظم انقلاب بارها این موضوع را مورد تاکید قرار دادند، حضور مردم در صحنه انتخابات علاوه بر تکلیف، حق و حقوقی است که همه از آن برخوردارند و می توانند با مشارکت بالای خود در این رخداد بزرگ سیاسی، نظر خود را برای حفظ وضع موجود یا تغییر، تحول و متعاقب آن بهبود شرایط در کشور ارائه داده و در تعیین سرنوشت خود نقش آفرین باشند.

مشارکت سیاسی و حضور در انتخابات از آنجا که براساس قانون اساسی یک حق شمرده می شود، هیچ کس نمی تواند آن را سلب کند و طبیعتا استفاده از این حق یا ناد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حقی که سلب شدنی نیست

حقی که سلب شدنی نیست