مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 14:502024-01-20سياسي

تاکید مخبر بر بهره گیری از مناسبت تاریخی ایران-فیلیپین برای توسعه روابط اقتصادی


در دیدار وزیر امور خارجه فیلیپین با معاون اول رییس جمهور با اشاره به شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، بر بهره گیری کامل از این مناسبت تاریخی برای توسعه روابط اقتصادی، - در دیدار وزیر امور خارجه فیلیپین با معاون اول رییس جمهور با اشاره به شصتمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک دو کشور، بر بهره گیری کامل از این مناسبت تاریخی برای توسعه روابط اقتصادی، همپای روابط خوب سیاسی تاکید شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد مخبر در این دیدار، با اشاره به گستره تاریخی روابط دو کشور، حجم مبادلات تجاری موجود را نامطلوب دانست و تاکید کرد: باید با فعال سازی بخش خصوصی دوطرف و رفع موانع گسترش مبادلات اقتصادی، وضعیت فعلی را تغییر دهیم.

وی ظرفیت های ایران در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی، کشاورزی و پتروشیمی را بستری مناسب برای توسعه روابط عنوان کرد و افزود: مبادلات بانکی و حمل و نقل دو چالش مهم برای تعاملات اقتصادی است که دو کشور می توانند با ایجاد بسترهای لازم این موانع را از پیش روی بردارند.

معاون اول رییس جمهور همچنین خواستار افزایش تلاش ها و همکاری های بین المللی در راستای توقف جنایات رژیم صهیونیستی در غزه شد.

انریکه مانالو، وزیر امورخارجه فیلیپین نیز در این دیدار، مواضع دو کشور را در خصوص رخدادهای بین المللی بسیار به هم نزدیک دانست و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مخبر بر بهره گیری از مناسبت تاریخی ایران-فیلیپین برای توسعه روابط اقتصادی

تاکید مخبر بر بهره گیری از مناسبت تاریخی ایران-فیلیپین برای توسعه روابط اقتصادی