مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:252024-01-08اقتصادي

اجرای 21 درصد سند توسعه بخش تعاون پس از 12 سال


با وجود اینکه 12 سال از تصویب سند توسعه بخش تعاون می گذرد، اما فقط 21 درصد از آن یعنی سالی کمتر از 2 درصد اجرا شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست بررسی بخش تعاون در اقتصاد با حضور معاون امور تعاون وزیر کار، معاون اتاق تعاون ایران و رییس فراکسیون تعاون مجلس در محل خانه اندیشه ورزان برگزار شد.

در این نشست علی مطیع جهانی با بیان اینکه بخش تعاون نماد تصدی گری مردم در اقتصاد است، گفت: ما از نظر قوانین و مقررات هیچ مشکلی در بخش تعاون نداریم و مشکل اصلی عدم اجرای قوانین بخش تعاون است.

معاون اتاق تعاون ایران به سند توسعه بخش تعاون اشاره کرد که در سال 1399 ابلاغ شد و 28 دستگاه اجرایی در زمینه اجرای آن تکالیفی دارند و با گذشت بیش از 12 سال از ابلاغ این سند کمتر از 21 درصد از موارد آن اجرا شده یعنی سالی کمتر از 2 درصد به مرحله اجرا رسیده است.

مطیع جهانی همچنین گفت: باید سهم بخش تعاون از اقتصاد به 25 درصد می رسید در حالی که الان این سهم کمتر از 5 درصد است و نگاه به تعاونی ها مانند تعاونی های سهام عدالت، تعاونی مسکن بگونه ای است که از ظرفیت این بخش به خوبی استفاده نمی شود.

وی همچنین گفت: در حال حاضر کمتر از 100 شرکت دانش بنیان در بخش تعاون فعال هستند و همچنین قرار بود شرکت های تعاونی توسعه عمران در شهرستان ها فعال شود و عمده کارهای ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای 21 درصد سند توسعه بخش تعاون پس از 12 سال

اجرای 21 درصد سند توسعه بخش تعاون پس از 12 سال